Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/spin27.dk/firmaonline.no/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2695

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/spin27.dk/firmaonline.no/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2699

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/spin27.dk/firmaonline.no/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3581
Tre grunner til å bli en digital markedsfører - firmaonline.no
Godt råd

Tre grunner til å bli en digital markedsfører

– «Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, søkemotoroptimalisering, personvern og analyse», er ordene som står på Noroffs hjemmesider når de markedsfører studiet sitt i digital markedsføring. Og bedre kan det knapt beskrives.

Norsk næringsliv skriker etter kompetanse innenfor digital markedsføring. De fleste bedriftseiere er middelaldrende mennesker med lav kompetanse innenfor digital markedsføring, og har det dilemmaet at de må markedsføre bedriften sin på digitale flater som de på ingen måte mestrer bra.

Her er de tre viktigste grunnene til at du bør vurdere å bli en digital markedsfører.

1. Langt flere ledige stillinger enn antall kompetente mennesker

Selv om det utdannes langt flere digitale markedsførere i dag enn det noen gang har gjort, er det fortsatt et skrikende behov etter flere. Utdanningsinstitusjonene klarer rett og slett ikke å holde tritt med etterspørselen.

2. Et ekstremt spennende yrke

Hvis du har sansen for digitale medier som Facebook, YouTube og Snapchat, vil du sannsynligvis digge det å være en digital markedsfører. Hvis du i tillegg liker å se resultater av det arbeidet du legger ned, gjerne i en kombinasjon med å være litt analytisk er du garantert på rett hylle når du jobber med digital markedsføring.

3. Et dynamisk yrke

Alle yrker og alle arbeidsplasser er i konstant endring, men få yrer endrer seg så fort som digital markedsføring. Årsaken er at innenfor markedsføring er man helt avhengig av å spre budskapet sitt der hvor målgruppen befinner seg, og innenfor digitale flater så endrer dette seg med en enorm hastighet. En dag er folk meget aktive på Facebook. Den neste er det en annen digital flate som er blitt populær, som eksempelvis Snapchat. På toppen av dette endrer de ulike mediene retningslinjene sine nærmest over natten, slik at du som digital markedsfører må hele tiden holde deg oppdatert.

Det eneste som er noenlunde statisk når det kommer til livet som en digital markedsfører er behovet for et raskt og bra mobilabonnement.

Hvis du trenger et nytt kan du sammenlign her.